انــار

انـار فصــل ندارد! هر وقت تو بخندی می شکفـــد .

انــار

انـار فصــل ندارد! هر وقت تو بخندی می شکفـــد .

همیشه نوشتن توضیح بلاگ به نظرم سخت تر از نوشتن خودشه! آخه آدم تو چهار خط چی می تونه بگه؟! اینه که فقط میگم
خوش اومدی!

از 190 ساعتی که گذشت

دوشنبه, ۱۵ تیر ۱۳۹۴، ۰۵:۴۴ ب.ظ

بعضی چیز ها گفتنش تکرار مکررات است. ولی به همان اندازه که گفتنشان تکرار مکررات است، هر دفعه با شدت بیشتری حرص آدم را هم در می آورند. یکی از همین مکررات حرص آور، "زبان عربی" است. 

من را توی سقا خانه حرم تصور کنید( دوستانی که من را ندیده اند در انتخاب نوع قیافه و شمایل آزاد می باشند)، و همین جوری که من را تصور کرده اید یک لیوان یکبار مصرف هم توی دستم بگذارید. این لیوان تمیز است و من استفاده ای ازش نکرده ام. بعد فکر کنید که می خواهم این لیوان را بدهم به دختر بغل دستی ام و بهش بگویم که "لیوان تمیز است".

حالا اگر دختر بغل دستی من یک دختر انگلیسی باشد، من مثل بچه آدم می گویم که دیس ایز کلین! یا آی دیدنت درینک وادر(ووتِ با لهجه بریتیش:D). اما اگر از بخت بد دختر بغل دستی عرب باشد، من کاملا در ادای این جمله فلج خواهم بود.

حساب کرده ام که چهار سال دبیرستان، هر سال 6 ماه و هر ماه چهار هفته و هر هفته 2 ساعت را اگر سر کلاس عربی گذرانده باشیم، چیزی حدود 190 ساعت از عمرمان را سر کلاس عربی ای میگذرانیم که آخرش در همین حد بخور ونمیر هم دستمان را نمی گیرد که یک روز بتوانیم توی سقاخانه حرم به دختر بغل دستی مان بفهمانیم که با این لیوان آب نخوردم و تمیز است!

حالا مشکل از آکبند بودن مغزهای ماست که از کل عربی خواندن چهار ساله مان فقط "یا ایهاالذین آمنوا" را بلدیم  یا از نوع تدریس عربی دبیرستان... الله اعلم!

موافقین ۳ مخالفین ۰ ۹۴/۰۴/۱۵
خانم انـــــار

نظرات  (۱۶)

۱۵ تیر ۹۴ ، ۱۷:۵۷ تبارک منصوری
باید بهش میگفتین : هذا الزجاجُ نظیف :)
البته من به زبان عربی محلی خوزستان گفتم...هر چند که ما به لیوان میگیم "گلاس"
و خیلی وازه های دیگه که انگلیسی هستند ولی در زبان عربی محلی خوزستان کاربرد دارند...اصلا زبان خوزستانیها در نوع خودش شگفت انگیزه ار بس که واژه های فارسی و انگلیسی قاطی داره!
و بنظرم برای دوستان فارسی زبان یادگیری زبان عربی واقعا سخته هرچی باشه قواعد سختی داره و در دوران مدرسه ام جزو معدود کسانی بودم که درس عربی ام خوب بود.. هرچند که اکثرا عرب زبان بودیم...اما خب برای اونها هم سخت بود.
پاسخ:
اول اینکه چ جالب که این متنو یه عرب زبان دید ! :))) زجاج میشه لیوان ؟! من تو ذهنم بود بگم هذه تمیزٌ خخخ
دقیقا به شدت سخته هر چند من عربی دوران دبیرستانم خوب بود و تو کنکورم درصد عربیم خوب بود ولی فقط در همون زمان به دردم خورده و دیگه خیلی نتونستم ازش استفاده کنم ! منظورم اینه که کاربردی درس ندادن بهمون ! بر عکس زبان انگلیسی ! 
یه سوال ! شما یعنی در حالت عادی و روزمره عربی صحبت می کنین با هم ؟:) چ باحال :دی
۱۵ تیر ۹۴ ، ۱۸:۱۲ تبارک منصوری
آره برای منم جالب بود که این متنو اتفاقی خوندم... :)
بله مکالمات روزمره ما به زبان عربیه...و بخاطر همینه که اکثرا فارسی رو با لهجه ادا میکنند...اما اتفاق نگران کننده اینه که این زبان بومی داره کم کم از بین میره...
چون خیلی از خانواده ها ترجیح میدن فارسی حرف بزنن و عربی حرف زدن رو بی کلاسی میدونن!!! ما به همچین افرادی میگیم مستعجم...یعنی عربه ولی فارسی حرف زدن رو انتخاب کرده...
نمیدونم شاید به دلیل نگاه بدی (بخوانید نژاد پرستانه) که برخی از فارسی زبانان به عرب زبانها دارند،ترجیح میدن که خودشون رو عرب معرفی نکنند و کما اینکه این اتفاق برای کسانی که به شهرهای تهران و امثالهم سفر و یا مهاجرت کردند، افتاده...
پاسخ:
:)))
خیلی بده که آدم زبون اصیل و گویش اصیل خودشو فراموش کنه !‌:(
اوففف که لجم میگیره از اینایی که فک می کنن گویش خودشون بی کلاسیه ! من که با افتخار مشهدی حرف مِزنُم :))))
من البته تا بحال خیلی با عرب زبانای خوزستان برخوردی نداشتم ولی به نظرم اگه واقعا همچین نگاهی هست اصلا کار درستی نیست!
۱۵ تیر ۹۴ ، ۱۸:۲۷ تبارک منصوری
عجب بازدید کننده ی پر چانه ی بودم امروز.. :)
چون گفتین مشهدی هستین دلم پر کشید و دیشب خیلی مابین دعاهام از ته دل زیارت مشهد رو طلب کردم...
اگر زحمتی براتون نداره لطفا یک سلامی از طرف بنده که خیلی هم پرو تشریف دارم! به امام رضا برسونید ...بلکه لیاقت پیدا کردیم و به صحن و سرایش راه یافتیم...
سپاس :)
پاسخ:
:))) حتما! انشالله قسمت خودم بشه برم به روی چشم :)
حرم این روزها واقعا خوبه :)
۱۵ تیر ۹۴ ، ۲۰:۳۳ مدافعان حرم
پایگاه رسمی مدافعان حرم http://www.modafeon.blog.ir
ما را با درج لینک در وبگاه خود حمایت نمائید
یاعلی
پاسخ:
:)) لینکدونی ندارم ولی همین جا تبلیغ می کنم :)
تبلیغ تبلیغ تبیلغ :)
اجرتون با امام حسین :)
انار جان شما تو کلاس قواعد عربی رو یاد گرفتی پس تقصیر از شما یا معلمت نیست.حتی اونایی که دکتری عربی هم دارن خیلی انگشت شمارن که بتونن مسلط صحبت کنن شاید هر استان یکی دونفر ...
+اسم اینجارو خیلی دوست دارم."انار" اینکه خالیه بدونِ پیشوند و پسوند دوسش دارم.
پاسخ:
دقیقا ! بر عکس زبان که فقط لغت خوندیم گرامر خیلی کم خوندیم ! من شیوه تدریس زبانو بیشتر قبول دارم هر چند عربی کلا درس سختیه !
+ عه ! می خواستم بکنمش لبخند انار ولی خب باشه به خاطر شما عوضش نمی کنم :))))))
۱۵ تیر ۹۴ ، ۲۳:۳۰ محدثه عارفی
ولی یه چیزی فهمیدیم انصافا معنی آیه های قران رو خط در میون میفهمیم :)
پاسخ:
آره قبول دارم :))) اونا یه جورایی خیلی تابلوعه معنیاشون :) البته معنی تحت اللفظی! ;)
۱۶ تیر ۹۴ ، ۰۱:۰۷ نیمه سیب سقراطی
من هیچ وقت میونم با زبان عربی خوب نبود :|
پاسخ:
حالا اشکال نداره ناراحت نشو :)))) کلا با هیچ کی خوب نبوده عربی :))))))))))
زبان عربی زبان سختی ه!
قرآن رو هم به خاطر سلیس بودنش می فهمیم!
پاسخ:
قرآن متن خیلی روونی داره... زیادم تکرار شده برامون :)
سیستم آموزشی ما خیلی عالیه یقیناً مشکل از خودمونه !

الکی :))))
پاسخ:
بعله بعله حق با شماست :)))
;))
آره همینشکلی قشنگ تره...ممنون
لبخن انار هم بد نیس
اگه بلاگفا بیان رو میذاشت بذارم تو لیست دوستان حتما لینکارو تو صفحه اول وب فعالش می کردم انارم جاش خالیه!

پاسخ:
بلاگفا و بیان کلا خیلی با هم نمی سازن :))
خیلی دلم از بلاگفا پره ! وبلاگ عزیزمو نیست و نابود کرد:(
خب انگلیسی میگفتی بهش! اکثرا عربا انگلیسی میفهمن !
پاسخ:
اومدیم و نفهمید ! من ضایع میشدم تو پاسخگو بودی ؟!!! ها ؟؟؟؟
واسه اون کامنت دیگه تم خجالت بکش تابلو خخخ
سلام سلام
به گمونم چون کاربردی نداشته همون چند تا لغت و دستور عربی رو فراموش کردیم.
سالها قبل که دنبال کار بودم. یکی از هتلداران! آشنا، پیشنهاد داد مکالمه زبان عربی یاد بگیرم بروم پذیرش هتل... خداییش مشهدمون هتل و مهمانسرا زیاد دارد و زوار عرب زبان هم زیاد. منتهی دستورزیان و صرف و نحو افعال عربی دوران دبیرستانم یادم آمد، کلهم منصرف شدم ^_^
پاسخ:
اتفاقا برای منم جالبه که مثلا سمت بازار رضا و اطراف حرم خیلی از فروشنده ها مسلطن به زبان عربی ! :)
خخخ خوب کاری کردی :)
سلامس مجدد
برای آرشیو از دست رفته بلاگفا، یه روش هست برای برگشت مطالبتون البته بدون نظرات...
بازیابی پست های ازدست رفته در fazeinali.blogfa.com
.
البته این روش رو از دوست بلاگی ام "دلستون" یاد گرفتم ها ^_^

پاسخ:
آره دلستون رو می شناسم ولی فک نکنم این روش برای من جواب بده ! چون ی ماه قبل نابودی بلاگفا وبلاگمو منتقل کرده بودم به یه آدرس جدید :(
۱۸ تیر ۹۴ ، ۰۲:۵۴ مصطفی موسوی
هذا طاهر :|
پاسخ:
=))
خیلی خوب بود و مورد ابتلای خیلی ها.

البته ریا نشه، من چون از بیخ عرب هستم، با انگلیسی از نوع مکالمه و با عربی ( هم محلی و هم ادبی) مشکل ندارم .
پاسخ:
چ همه عربا به پست وبلاگ من میخورن :))))
خب خدا رو شکر ! من که هر دو رو از بیخ عربم ;)
۲۰ تیر ۹۴ ، ۲۲:۰۸ شیمیست خط خطی
همون انگلیسی رو هم با کتابای درسی نمی شه به کار برد اگر هم چیزی بلدیم به مدد کلاس های زبان و فیلم و آهنگ و امثال اینهاست!
پاسخ:
فیلم و آهنگ رو بسیااااااار خوب اومدی ! دقیقا !:)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">