انــار

انـار فصــل ندارد! هر وقت تو بخندی می شکفـــد .

انــار

انـار فصــل ندارد! هر وقت تو بخندی می شکفـــد .

همیشه نوشتن توضیح بلاگ به نظرم سخت تر از نوشتن خودشه! آخه آدم تو چهار خط چی می تونه بگه؟! اینه که فقط میگم
خوش اومدی!

خدا و خرما!

جمعه, ۲۹ خرداد ۱۳۹۴، ۰۴:۳۱ ب.ظ
عادت به خواندن نماز مغرب قبل از خوردن افطار، از وقتی توی خانه ما سر و کله اش پیدا شد که خواهر بزرگترم ازدواج کرد. ما سفره افطار را پهن میکردیم و شوهر خواهرم می ایستاد به نماز. داماد تازه بود و به حکم رودربایستی منتظر می ماندیم که بیاید و بعد همگی افطار کنیم(بماند که هنوز هم مادرم با این یکی بیشتر از بقیه تعارف دارد.) بعد کم کم به این نتیجه رسیدیم که به جای نشستن کنار سفره و نگاه کردن با شکم گرسنه به غذاها بلند شویم و ما هم نماز مغربمان را بخوانیم که هم ثوابش بیشتر است هم عذابش کمتر!
بعد کم کم دیگر شد عادت من و گلابی. خوبی اش به این بود که مجبور نبودیم بعد از اینکه تا خرخره لبریز شدیم و سنگین، از جایمان بلند شویم( لطفا کلا به نیت های خالص ما دقت نکنید!)
القصه! دیروز، من که تقریبا از شدت گرسنگی نایی در بدنم نمانده بود بعد از انداختن سفره افطار چادرم را کشیده بودم سرم و لخ ولخ کشان داشتم میرفتم نماز بخوانم که یکهو عاطفه گفت : کجا؟!
من : مغربمو بخونم میام ! شما بخورین !
عاطفه : 9 و نیم نماز جماعته! جماعت به اول وقت مقدمه ! بیا بریم ببینم!...
دم کسی که به فکرش رسیده بود نماز جماعت مغرب را یک ساعت بعد از اذان بیندازد گرم! این طوری طرف هم با خیال راحت افطار می کند هم ثواب!
یک جور هایی دیشب هم خدا را داشتیم هم خرما را:)
موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۴/۰۳/۲۹
خانم انـــــار

نظرات  (۱۱)

سلام علیکم...
قبول باشه...لبخند.
خیلی خوبه خواندن نماز قبل افطار...ولی وقتی جمعی منتظرت باشن و یا گرسنگی بهت غلبه کرده باشه جایز نیست خواندنش...توی مفاتیح نوشته شده...
پاسخ:
سلامن علیکم :))))
عه ! نمی دونستم ! چه جالب ! خدا چقدر هوامونو داره !
البته من هیچ وقت اون قدر گرسنه نمیشم که نتونم نماز بخونم :))))
۲۹ خرداد ۹۴ ، ۱۷:۰۶ پیمان حسن زاده

 

سلام دوست عزیز نماز و روزه هاتون قبول حق

از وبلاگ ات خیلی خوشم اومده، یه جوراایی خیلی خاصه!

امیدوارم همیشه موفق و موید باشی

من مدیر سایت جعبه پیتزا هستم خوشحال میشم بیای سایتم رو ببینی و نظرت رو بهم بگی

www.jabehpizza.ir

 

پاسخ:
ممنون یه دونه پیتزای کالزونه لطفا :)
۲۹ خرداد ۹۴ ، ۱۷:۲۶ لولا پالوزا
عاره دیگه دیدم بلاگفا وفاداری حالیش نیس:|
اوخی پس دل پیرزنو شکوندین:))
یه سری عادتا که دارم مثه همین نماز قبل افطار با دهن تشنه و شکم گشنه بعد فک میکنم اگه انجامش ندم سریعا مجازات میشم همین دیشب مثلا" ! قبل نمز یه حبه بامیه خوردم تا ساعت 10 و خورده ای شب افطار گیرم نیومد :||||
پاسخ:
راست میگی واقعن وفاداری نمی فهمه چیه که !‌ :|
O_O
۲۹ خرداد ۹۴ ، ۱۷:۵۴ خانم گلآبی
تُف تو ریا =))
پاسخ:
بی تربیت تو بلاگ خودت تف کن اینجا مکان عمومیه! :|
۲۹ خرداد ۹۴ ، ۱۸:۰۸ مصطفی موسوی
بله این حرکت اونایی که نماز رو انداختن یه ساعت بعد از افطار منو یاد کسایی انداخت که وسطای رمضون که مثلا بدنشون کم آورده میرن یه سفر یه روزه به یکی از شهرای دور و بر تا تجدید قوایی بکنن!
البته در مثل مناقشه نیست، کار شما فی نفسه ایراد نداره اما کار اونا به نظر من یه جور مسخره بازیه:|
پاسخ:
اتفاقا من خودم تاحالا همچین چیزی ندیده بودم ولی مثکه توشهرای اطراف اینجا یه چیز روتینه ! یعنی کسی جز من تعجب نکرده بود :)
ولی خیلی کیف داد :)))) بری یه شهر دور وبر ثواب روزه رو از دست دادی ولی اینجوری ثواب بیشتری هم میبری:دی
۲۹ خرداد ۹۴ ، ۲۳:۳۳ آبان ابانی
خیلی خوشم نیامد ..از ایده یک ساعت تاخیر برای نماز جماعت ..
پاسخ:
:) البته هدف واقعا این نبوده ها ! منتها یه جوری شده ک اینجوری بشه :) وگرنه بعله اگه اصل هدف این میبوده درس نبوده :))
۳۰ خرداد ۹۴ ، ۰۱:۳۳ نیمه سیب سقراطی
بقیه رو نمیدونم  ولی من نه با شکم گرسنه میتونم نماز بخونم نه با شکم سیر، باید وسطش باشه :)) به همین دلیل این ایده نماز جماعت رو بسیاااار پسندیدم ^_^
پاسخ:
آقا به جون خودم من واسه این جواب نوشته بودم :| همش تقصیر این بلاگه ذخیره اون زیره من اشتباهی میزنم رو پاسخ ذخیره نمیشههههه :((
ببخشییییییییییییییییین !!!!!!!!!! ::))))))))
سلام انار بانوی بلاگفااااا؟
پاسخ:
سلام :)
تو بلاگفا انار زیاد داشتیم !من "انارک" بودم
من دیگه از نماز ظهر نمیخونم....
بعد افطار غذاش میکنم...
والا به خدا نمیکشم نفس بکشم اینکه دیگه نمازه....
عدم جوازش رو توی لمعه هم نوشتن...
پاسخ:
نه بابا ! مگه میشه! حیفه نماز آدم قضا بشه که :(
:-))
پاسخ:
;)
۳۱ خرداد ۹۴ ، ۱۲:۴۷ عـــآشـــقـــآنـــهـ www.asheqaneh.blog.ir

سلام 


وبلاگ جالبی دارین 


بهتون تبریک میگم ♥ ♥


به منم اگر شد سر بزنید خوشحال میشم


ممنون ;)


عـــآشـــقـــآنـــهـ (www.asheqaneh.blog.ir)

پاسخ:
:\

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">